Procurarea si transmiterea in strainatate a certificatelor de stare civila
În conformitate cu prevederile art.10 alin.(5) şi (6) din Legea nr.119/1996, republicata, cu modificările şi completările ulterioare, au fost emise Normele de lucru privind procurarea şi transmiterea în străinatate a certificatelor şi extraselor de pe actele de stare civilă, precum şi a datelor cu privire la domiciliul şi reşedinţa unor persoane, care au fost aprobate prin H.G. nr.220/16.02.2006, publicate în M.O. al României, Partea I, nr.205/06.03.2006.
Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, prin Serviciul Central de Stare Civilă, întreprinde măsuri pentru procurarea şi transmiterea certificatelor de stare civilă – de nastere, de casatorie şi de deces – la cererea urmatoarelor categorii de persoane fizice:
a) străinii, ale caror acte si fapte de stare civilă s-au produs şi s-au înregistrat în România, care s-au adresat misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale acestor ţari, acreditate în România;
b) cetatenii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, care s-au adresat misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare de cariera ale României sau Ministerului Afacerilor Interne.
Sesizati faptele de coruptie ale personalului Ministerului Administratiei si Internelor la telefon: 0800806806 - linie telefonica gratuita a Directiei Generale Anticoruptie.
Se recomanda utilizarea browser-ului Microsoft Internet Explorer, minim versiunea 4.0. Utilizarea versiunilor anterioare poate afecta modul de afisare a textului, respectiv graficii. Se pot utiliza alte browsere, insa exista riscul întâmpinarii unor dificultati.